25 islamiska statuscitat om föräldrar i HD-bilder Ladda ner för WhatsApp

Föräldrar citat, kärlek till föräldrar citat, dotter till föräldrar citat, föräldrar bra citat, föräldrar respekterar citat, föräldrar motiverande citat, föräldrar ansvarsansökning citat, föräldrar uppmuntrande citat, föräldrar är viktiga citat, föräldrar citat i islam, föräldrar citationstecken, tack till föräldrar Citat, föräldrar lyckliga citat, föräldrar vård citat, föräldrar välsignelse citat, föräldrar citat och ord, föräldrar citat bilder

1. MayAllah välsignar våra föräldrar med god hälsa och rättfärdigt långt liv!

Våra föräldrar är välsignelser. Försena inte att visa dem kärlek. Vi vet inte hur länge vi har denna välsignelse för. Måtte Allah ge våra föräldrar de högsta rankningarna i Jannah. Ameen

2. Det är en av de största synderna att missbruka sina föräldrar.

3. Be om barmhärtighet för dem (föräldrar) när de lever och efter att de dör.

4. Du kan ge dina barn alla "saker" i Dunya men om du inte ger dem DEEN. då ger du dem ingenting alls.

Det är främst muslimska föräldrarnas ansvar att utbilda sina muslimska barn. Under forskarnas era som Imam Malik, Imam As-Shafi ', ​​Imam Sufyan-at-Thawri och andra, hör du dem prata om att deras mödrar lär dem memorering av Koranen, fiqh, hadeth, etc. Hem. Det var normen då. Vi måste återuppliva det för att gå vidare. [Dr. Bilal Philips]

5. Våra föräldrar var tålmodiga när vi var små, nu är det vår tid att vara tålamod under sin ålderdom.

Våra föräldrar är välsignelser. Försena inte att visa dem kärlek. Vi vet inte hur länge vi har denna välsignelse för. Måtte Allah ge våra föräldrar de högsta rankningarna i Jannah. Ameen

6. Det är viktigt att föräldrar visar barmhärtighet mot sina barn.

Muslimer har ansvar gentemot sina barn, och de står ansvariga för dessa skyldigheter så att de verkligen kan njuta och uppskatta välsignelserna med att få barn och få belöning av Gejaren.

7. När vi växer till unga och vackra vuxna glömmer vi ofta att våra föräldrar också blir gamla. När takten i deras liv saktar ner, förstå att de behöver mer av ditt tålamod än någonsin tidigare.

Respektera och älska dina föräldrar. Behandla dem väl, eftersom våra föräldrar var tålmodiga när vi var små. Det är nu vår tur att vara artig och tålmodig under sin ålderdom. # Respektera förälders citat

8. När vi blir äldre glömmer vi att våra föräldrar också blir äldre. Se om dem i ålderdom som de tog hand om dig i din unga ålder.

Allah, den Allsmäktige, befallde: ”Och din Herre har förordnat att ni inte tillber förutom honom, och till föräldrar, god behandling. Oavsett om en eller båda når ålder [medan] med dig, säg inte till dem [så mycket som], "uff," och skjut inte bort dem utan tala till dem ett ädelt ord. " (Koranen 17:23)

9. När du är arg på dina föräldrar föreställ dig livet utan dem.

Allah gjorde godhet till föräldrarna med det andra budet efter att ha dyrkt honom ensam. Han sade i Koranen: "Din Herre har beordrat att du inte tillber någon förutom honom och vara vänlig mot dina föräldrar ..." (17:23)

10. Ka'b ibn Maalik citerade Allahs budbärare ﷺ som att säga: "Det bästa av människor är en troende i tjänsten för två ädla föräldrar."

[Samlad av at-Tabaraanee och Ahmad]

”Din Herre har förordnat att du dyrkar ingen annan än honom och vara bra mot dina föräldrar. Oavsett om en av dem eller båda når ålder med dig, säg inte till dem ett irritationsord och avvis inte dem. Men snarare snälla till dem ett ädelt ord. Sänk ned till dem ödmjukhetens vinge av barmhärtighet och säg: 'Min herre, ha barmhärtighet mot dem när de tog upp mig när jag var liten.' ”-

[Surat al-Isra 17: 23–24]

11. Du kommer aldrig att förstå vad dina föräldrar offrade för dig förrän du har dina egna barn.

Vissa ord (offert och inspiration) Du kommer aldrig att förstå vad dina föräldrar offrade för dig förrän du har dina egna barn. #Darussalam #IslamicQuotes

12. Älska dina föräldrar. Vi är så upptagna med att växa upp; vi glömmer ofta att de också blir gamla. #Darussalam #IslamicQuotes

13. Dina föräldrar lämnade dig inte när du var ung. Så lämna dem inte när de är gamla. #Darussalam #IslamicQuotes

14. De flesta människor uppskattar aldrig riktigt sina föräldrar förrän de är borta.

15. Om du vill ha rättfärdiga barn, bli en rättvis förälder. #Darussalam #IslamicQuotes

16. Du är mycket skyldig dina föräldrar. Du ber aldrig för att ha dem, men de kan ha bett om att få dig [Mufti Ismail Menk] #Darussalam #IslamicQuotes

17. Föräldrar är särskilt värda deras värde. #Darussalam #IslamicQuotes

17. Ju mer dina barn ser att du tar hand om dina föräldrar desto mer kommer de att lära sig att ta hand om dig. #Darussalam #IslamicQuotes

29. O Allah! Välsign mina föräldrar med god hälsa och rättfärdigt långt liv. #Darussalam #IslamicQuotes

20. Bakom varje rynka på våra förälders ansikte ligger visdom utöver våra år. #Darussalam #IslamicQuotes

21. Herrens nöje ligger i faderns nöje och Herrens vrede på faderens vrede. #Darussalam #IslamicQuotes

22. Hadith: Föräldrar i islam

Det berättades från Abu Hurairah att profeten ﷺ sa: "Må hans näsa gnuggas i dammet, får hans näsa gnuggas i dammet, får hans näsa gnuggas i dammet." Det sades: "Vem, o budbärare ﷺ av Allah?" Han ﷺ sade: "Den vars föräldrar, en eller båda av dem, når ålder under sin livstid och han kommer inte in i paradiset."

[Sahih Muslim, Book of Virtue, Enjoining Good Maners and Joining of the Ties of Kinship, Hadith: 2551 (6510)]

Kapitel: Skam för en vars föräldrar, en av dem eller båda, når ålder under sin livstid, och han kommer inte in i paradiset.

23. Hadith: Faders lydnad

Abu Darda hörde profeten ﷺ säga: "Fadern är mittdörren till paradiset (dvs. det bästa sättet till paradiset), så det är upp till dig om du drar nytta av det eller inte."

[Sunan Ibn Majah, Kitab Al-Adab, Hadith: 3663]

Kapitel: Att hedra ens föräldrar. Betyg: Hasan

24. Det finns ingen skola som är lika med ett anständigt hem. Och ingen lärare som är lika med en dygdig förälder. # Peace For Humanity

25. Människor säger att du inte kan glömma din första kärlek, varför glömmer människor sina föräldrar?

Our Dina föräldrar är din nyckel till paradiset respektera dem, älska dem och lyda dem. Om du är ung och inte håller med dem, kom ihåg att de en gång var din ålder och har mer erfarenhet än du. Om du är äldre och nu har en egen familj, låt inte det ändra förhållandet du har med dina föräldrar. De tog upp dig när du var ung. De var där för dig i dina mörkaste tider, när de människor som du trodde bryr dig om dig faktiskt inte gjorde. Snälla, låt inte dina föräldrar känna dig ledsna genom att distansera dig från dem. De älskar dig oavsett vad, så bryt inte deras hjärtan genom att gå mot dem. Må Allah ge dina föräldrar ett långt och lyckligt liv fullt av välsignelser och fred.